طراحی سایت ، طراحی حرفه ای سایت ، اپلیکیشن موبایل : آینده پردازطراحی سایت ، طراحی حرفه ای سایت ، اپلیکیشن موبایل : آینده پرداز

طراحی سایت ، طراحی حرفه ای سایت ، اپلیکیشن موبایل : آینده پرداز

طراحی سایت های حرفه ای با رعایت اصول با تیم طراحی وب سایت آینده پرداز با20 سال سابقه

تبلیغات ناخواسته (Pop-up)

در دسته : بازاریابی الکترونیکی/ مقالات / ۰

تبلیغات ناخواسته

تبلیغات ناخواسته که شامل Pop-up  و Pop-Down می‌شود یکی از اشکال تبلیغات اینترنتی در دنیای جهانی وب هستند. این نوع از تبلیغات به‌صورت ناخواسته  دریافت می‌شود و مخاطبان را در معرض یک نمایش اجباری قرار می‌دهد.

صفحات ناخواسته‌ ای که در هنگام باز کردن یک صفحه‌ی وب، به همراه آن باز شده و آگهی نمایش می‌دهند تبلیغات «پاپ.آپ» هستند. این صفحات معمولا در اندازه‌ای کوچک‌تر از صفحه‌ی استاندارد مرورگرهای اینترنتی هستند و با بارگذاری شدن صفحه‌ اصلی، آنها نیز به‌طور اتوماتیک باز می‌شوند. این نوع تبلیغات از آنجایی که به‌صورت پیش‌بینی‌ نشده همراه با برخی صفحات باز می‌شوند اغلب حالتی آزاردهنده دارند. اکثر مرورگرهای اینترنتی این امکان را فراهم می‌ کنند که در هنگام کار در اینترنت جلوی نمایش همه‌ی صفحات پاپ.آپ گرفته شود. برخی نوارهای ابزار اینترنتی نیز پس از نصب شدن بر روی دستگاه کامپیوتر به‌ صورت پیش‌فرض نمایش تبیغات پاپ.پاپ را منع می‌ کنند.

همین طور که مشخص است به دلیل اینکه این روش تبلیغات زیاد برای کاربران اینترنت جذاب نیست  و چندان تاثیر مناسبی روی آنها نمی گذارد، زیاد هم مورد استفاده قرار نمی گیرد.

تبلیغات «پاپ.آندر» (Pop-Under) هم نوعی از تبلیغات پاپ.آپ هستند. پاپ.آندرها هم به‌صورت ناخواسته و به شکل یک صفحه‌ی مستقل از صفحه‌ی اصلی طراحی شده‌اند. اما پاپ.آندرها در زمان نمایش صفحه اصلی باز نمی‌شوند، بلکه در زیر آن پنهان شده‌اند و هنگامی که صفحه‌ی اصلی بسته می‌شود، آنها باز می‌شوند.

این روش تبلیغاتی هم به خاطر دلایلی که گفتیم در هیچ جای دنیا توسط برند های شناخته شده، مورد استفاده قرار نمی گیرد و همچنین در کشور ما هم چندان مورد توجه قرار نمی گیرد.

آگهی‌های تلویزیونی را می‌توان نمونه‌ای از تبلیغات اجباری به‌حساب آورد چراکه این آگهی‌ها معمولاً برنامه‌هایی را که مخاطبان در حال تماشا هستند، قطع می‌کنند و آن‌ها را وادار به تماشای آگهی می‌کنند. در مقابل، تبلیغات روزنامه‌ای نمونه‌ای از تبلیغات اختیاری محسوب می‌شوند زیرا خوانندگان می‌توانند هر قسمت از روزنامه را که مایل‌اند بخوانند و یا از آن بگذرند. اینترنت توانایی نمایش به هر دو صورت اختیاری و اجباری را دارا است. بنرهای تبلیغاتی مانند تبلیغات روزنامه‌ای به‌طورمعمول به‌صورت اختیاری دیده می‌شوند، هرچند که گاهی به دلیل اینکه تقریباً در تمام صفحات وب ارائه شده‌اند، مورد اعتراض قرار می‌گیرند. استفاده برخی از کاربران اینترنت از نرم‌افزارهای مسدودکننده نمایش بنرها، گواه این امر می‌باشد. ازآنجاکه تبلیغات ناخواسته غالباً به‌صورت اجباری نمایش داده می‌شوند، پاسخ‌های منفی مانند احساس رنجش و احتراز از تبلیغ را در بر خواهند داشت.

در سال‌های اخیر به دلیل افزایش مقاومت کاربران اینترنت، کاهش مقبولیت این نوع از تبلیغات و گسترش استفاده از مسدودکننده‌های تبلیغاتی به‌کارگیری تبلیغات ناخواسته کاهش یافته است. هرچند که پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک برای حضور پررنگ‌تر این مهمانان ناخوانده، روش‌های خلاقانه‌تری مورداستفاده قرار گیرد.

نوع دیگری از تبلیغات  ناخواسته ارسال ایمیل‌های گروهی می‌باشد که سایت‌های بسیاری این اقدام را به‌اشتباه انجام می‌دهند. متأسفانه افرادی که تازه کسب‌وکار آنلاین خود را آغاز کرده‌اند این تصور را دارند که با خرید لیست ایمیل و ارسال ایمیل‌های انبوه می‌توانند خیلی سریع کسب‌وکار خود را معرفی کنند، اما موضوع این نیست و نتیجه ارسال ایمیل‌های انبوه بدون هدف همیشه شکست خواهد بود.



برخی از مشتریان